Rengastietoa

Renkaat ovat ainoa yhteys auton ja tien välillä. Kaikissa olosuhteissa turvallisuus on kiinni reilun neljän kämmenen kokoisesta kosketuspinnasta.

Lain vaatimat minimiurasyvyydet ovat vaikeissa olosuhteissa turvallisuuden kannalta riittämättömät. Vesiliirto- ja sohjoliirtovaaran vuoksi Autonrengasliiton turvasuositus kesärenkaille on vähintään 4,0 mm ja talvirenkaille 5,0 mm. Mikäli urasyvyydet ovat alle suosituksen on syytä harkita kesä- ja talvirenkaiden uusimista tai noudattaa sadekelillä sekä vaativilla talvikeleillä erityistä varovaisuutta.

Renkailla on takuu. Mahdollisissa ongelmatilanteissa käänny sen rengasliikkeen puoleen, josta renkaat on ostettu. Rengasalan asiantuntijaliikkeillä on tarvittava  ammattitaito ja asianmukaiset välineet tutkia reklamaatiota. Lisäksi ne myöntävät takuun tehdylle työlle.

Romurenkaita ei saa viedä kaatopaikalle. Asiantuntijaliikkeet ottavat vastaan käytöstä poistettuja renkaita ja toimittavat ne kierrätykseen.

Renkailla saavutetaan yleensä kymmenien tuhansien kilometrien ajotulos. Ajotulokseen vaikuttavat kuljettava itse, asennusajankohta, ajo-olosuhteet, valittu rengastyyppi ja auto. Noudattamalla käyttö– ja huolto-ohjeita pidennät renkaidesi turvallista käyttöikää.